onsdag 11 februari 2015

MAKEUP

Som sagt så älskar jag allt som har med makeup att göra. Jag tycker det är så kul att bara sitta o prova nya mejker hur länge som helst. Brukar oftast göra det bara på mig själv men på senaste tiden har även mina kompisar velat få sig sminkade och testa något nytt så jag har fått fria händer haha. Utom med Lina då, eftersom jag skall mejka henne till hennes Gamlas Dag så det blir en passande look till det. Vi testade mejken i förrgår och det blev riktigt lyckat förutom några små förändringar vi skall göra på den 'riktiga' dagen som är på fredag:)

Bilder på Lina! Ögonskuggorna är inte helt identiska på båda ögonen eftersom vi testade lite olika färger och kombinationer, så ignorera det! På fredagen skall vi köra på det högra ögats färger (hennes högersida), som är mer ljusröd istället för sådär koppar-guldigt, och även lite mindre av det bruna för en lite mindre stark skugga, och så skall vi tillägga lite fransar också! Haha gillar hur hennes ögonfärg blev mer grön istället för blå med hjälp av röda toner i skuggan!



Soffa ville testa en lite mer 'heavy' mejk och så blev det! Lila toner och ganska mörk ögonmejk, love it!


Ush vilken dålig kvalite på dessa bilder av Janina men i varje fall, på henne testade vi typ samma sak som på Soffa :) Lila och mörkt!

Vill bara tillägga att jag verkligen inte påstår att jag är något proffs eller något sådant, tycker bara att det är skoj och vill gärna dela med mig! Hoppas ni gillar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar