tisdag 10 mars 2015

PASTEL PINK

En vacker dag förra veckan när jag satt i Jackarby hos Janina och scrollade på telefonen på we-heart-it och instagram bilder blev jag så inspirerad! Pastellfärgat hår fanns överallt och tyckte det var så coolt och passade så bra på många! Hade aldrig kunnat tänka mig att själv någonsin färga eller tona mitt hår till någon pastellfärg, men medan vi satt där med Janina blev vi lite ivriga haha. Hon kom på att hon ju har en massa röda hårmaskar för hennes egna röda hår. Vi tänkte prova hur det skulle bli om vi blandade hennes körsbärsröda hårmask i lite schampo och blanda det i mitt blonda hår. Och så, vips, hade jag pastellpink hår! Jag trivs faktiskt väldigt bra i det och har nog aldrig känt mig mer speciell haha. Det enda dåliga med det är att eftersom det ju inte är riktig färg så slits det väldigt snabbt...Har nästan ingen färg kvar alls nu några dagar senare. Tänkte gå till en frisörsalong idag och köpa mig en egen hårmask och börja göra detta lite oftare här hemma för att hålla i färgen. Tänkte fortsätta med ljusrött nu en tid i alla fall med funderar även på någon turkos-grön-blå-pastell-nyans haha.
Vad tycker ni??
IMG_0581

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar